אתרים מותאמים לכל מכשיר. איך עושים את זה נכון?

אתרים מותאמים לכל מכשיר. איך עושים את זה נכון?

אתרים מותאמים לכל מכשיר זו הדרישה העכשווית.

איך לבחור מערכת לניהול לקוחות?
הרחקת יונים בלי לפגוע ביונה
האם ניתן להקים חנות וירטואלית עבור כל עסק שהוא?

אתרים מותאמים לכל מכשיר זו הדרישה העכשווית.

אתרים מתאימים לסוגים שונים של מסכים כבר מזמן תפסו את קידמת הבמה. עד ממש לפני עשור רוב הגלישה באינטרנט נעשתה על ידי מחשבים אישיים שגודל המסך שלהם נע בין שלושה עשר לשבעה עשר אינץ, אלו היו המידות המקובלות. כיום כשישים אחוזים מכלל המכשירים איתם אנשים גולשים ברחבי הרשת הינם מכשירים סלולריים בעלי מסכים בשלל גדלים. התאמתם של אתרי אינטרנט לשלל המכשירים הקיימים בשוק התקשורת העולמי הולכת ונעשית הדרישה המרכזית העומדת בפני ציוותי הפיתוח של האתרים השונים. בואו נראה למה זה חשוב.

 

אתרים מתאימים לכל סוגי המכשירים היא עדיין פנטזיה של בעלי המוצרים הדיגיטליים. התאמת אתר לכל מכשיר קיים היא משימה כמעט בלתי אפשרית מכיוון שישנם אלפי יצרנים שונים למגוון הרכיבים המרכיבים כל מכשיר, הדבר מקשה מאוד על תכנות אתרים המתאים למגוון הטכנולוגיות הרחב. השיטה בה משתמשים כיום בכדי להתאים את האתר לכמה שיותר מכשירים היא דרך סקרי שוק. סקרים מגדירים את אוכלוסיית היעד אליה המוצר מותאם ובאילו מכשירים הקבוצה הזו משתמשת ובכך מקצרים את זמן הפיתוח למינימום אפשרי. אתרים המותאמים לסוגי מכשירים שונים נקראים גם אתרים רספונסיביים מלשון ריספונס, או בעברית תגובה. הכוונה שהאתר מגיב ומתאים את עצמו לפי גודל המסך בו הוא נצפה.


אתרים מותאמים בונים מקטן לגדול.

 

עד לפני כמה שנים כשניגשנו לבנות אתר אינטרנט התחלנו מבניה ועיצוב האתר  למחשב האישי. שיטה זו נקראת בפי המפתחים  desktop first והיא הובילה את האינטרנט מלידתו. בשוק הטכנולוגי של היום קיצור זמני פיתוח ושימוש בסקרי שוק הובילו לשיטת פיתוח שמתמקדת קודם כל במכשיר ורק אחר כך בשולחן העבודה המסורתי. שיטה זו נקראת mobile first. בשיטה זו מפתחים את האתר קודם כל לגודל המסך המתאים לפי מכשירי היעד שנבחרו בסקרים. לאחר הפיתוח למובייל עוברים המפתחים לעבוד על גרסאות לשולחן העבודה והמחשבים הרגילים. ניתן לראות ששיטה זו חוסכת כסף רב בזמן פיתוח של אתר או שירות אינטרנטי.

 

על מה כדאי לחשוב כשמעצבים אתרים מותאמים.

כשבאים לבנות אתר מותאם בגישת מובייל חשוב קודם לעצור ולחשוב על הגודל. גודל המסך במכשירים ניידים מוגבל בניגוד למסך שולחן העבודה על המחשב האישי. עצמים שונים צריכים להיות ממוקמים תוך הקפדה על מספיק חללים שליליים בניהם. חלל שלילי הוא מרחב בלי כלום בתוכו ומשמש מעצבים בכדי להפחית העומס. יצירת חלל שלילי זו המטלה העיקרית של מעצבי המובייל. גופנים מקבלים יחס מיוחד גם הם על מנת לבלוט בצורה מיטבית אל העיניים. גודלו של הגופן הוא משמעותית קטן יותר מבמחשב רגיל ויש לקחת זאת בחשבון ולעיתים אף להחליף את הגופן בכלל. עיצוב אתרים מותאמים היא עבודה מדוייקת ביותר וחשוב להקפיד בשלב התכנון על כל ניואנס

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0