איך לבחור מערכת לניהול לקוחות?

איך לבחור מערכת לניהול לקוחות?

לא משנה באיזה עסק או חברה נבחר, גדולים וקטנים כאחד, הרי שכולם ככולם יבססו את הכוח הכלכלי שלהם על לא אחרת מאשר הלקוחות. עסק שאיננו מתחזק את קהל לקוחותי

חברת היהלום לשירותי ניסור וקידוח בבטון. עם צוות מעולה.
הרחקת יונים בלי לפגוע ביונה
כיצד לרכוש אופניים ממונעים בזול מבלי להתפשר על האיכות

לא משנה באיזה עסק או חברה נבחר, גדולים וקטנים כאחד, הרי שכולם ככולם יבססו את הכוח הכלכלי שלהם על לא אחרת מאשר הלקוחות. עסק שאיננו מתחזק את קהל לקוחותיו בצורה נאמנה ויעילה, הרי שהוא עתיד להפסיד אותם בעתיד עבור מתחרים, או כל שכן 'לזכות' ברזומה לא מחמיא שממנו קשה נורא להתנער.

לאור זאת, חברות ועסקים רבים נשענים על מערכות ממוחשבות המסייעות במלאכת ניהול הלקוחות. כיצד מערכות שכאלו יכולות לעשות את ההבדל? דרך הפרמטרים שלהלן אשר מסבירים כיצד יש לבחור מערכת לניהול לקוחות, תוכלו להבין בדיוק את הקריטריונים המנחים והחשובים ביותר להשגת המערכת הרצויה והיעילה ביותר.

קליטת הלקוח כבר ברמת הליד

הרבה לפני שאדם הפוך ללקוח של העסק, הוא קודם כל ליד, כלומר פניה של אדם המתעניין בשירות / המוצר של החברה או העסק. במערכות המיועדות לניהול לקוחות, חשוב להקפיד על חיבור CRM המאפשר את קליטת הפניה אל תוך ממשק פנימי.

מערכת שכזו צריכה להיות מסוגלת לקבל את הפניות ישירות מן האתר של החברה או ערוץ שיווקי אחר דוגמת רשתות חברתיות, ולאפשר ממשק קל ונוח לרישום הליד באופן ידני כאשר הוא מתקשר או מגיע פיזית אל בית העסק.

סנכרון בין אגפים

לצד יכולתה לנהל את הלידים באופן איכותי, הרי שמערכת ניהול קשרי לקוחות איכותית צריכה לאפשר סנכרון בין אגפים שונים.

כך לדוגמה, כאשר מחלקת המכירות מצליחה לסגור עסקה מול ליד חדש ולהפוך אותו ללקוח, הרי שהעברת המידע באופן ידני אל מחלקת שירות הלקוחות, יכולה להוביל לכך שהמידע יאבד בין הכיסאות. עבור הלקוח החדש, הרי שעיכוב בזמן המענה לצרכיו יכול להתפרש כשירות לקוי ואף כזלזול.

לכן, מערכות שכאלו מאפשרות לנתב בין אגפים שונים ולסנכרן את המידע עם משתמש הנפתח עבור כל אחד מן העובדים.

מערכות חשבונאות

ניהול לקוחות איכותי לא יכול להתבצע ללא ניהול גבייה ומערכת חשבונאית מסודרת. דוגמה לכך ניתן למצוא בלקוח שהחל לקבל שירות מבית העסק, ואילו בית העסק שכח לגבות מן הלקוח תשלום. האם לאחר מספר חודשים בהם הלקוח לא שילם, בית העסק יוכל לבקש את כל הסכום? או שמא יאלץ להודות בטעותו? לא משנה באיזו אפשרות תבחרו, הרי שמערכת היחסים אל מול הלקוח נפגעה.

על כן, חשוב להקפיד על בחירת מערכת ניהול לקוחות אשר כוללת בתוכה את האפשרות לנהל את פרטי הליד שהפך ללקוח, ולהתאימה גם לצורכי מחלקת הנהלת החשבונות והגבייה.

דו"ח מנהלים

מערכת שאיננה כוללת בתוכה שקלול של כלל המידע תחת פאנל מקצועי, הרי שהיא איננה שלמה ואיננה מסוגלת להשלים את המידע עבור מקבלי ההחלטות.

במערכות ניהול לקוחות מתקדמות, ניתן למצוא דשבורד מתקדם ובו כלל המידע משוקלל לכדי נתונים ממעוף הציפור. עבור מנהלים מדובר באוויר לנשימה המאפשר להם להבין את הנעשה בבית העסק, וליזום צעדים ואסטרטגיות עסקיות חדשות.

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0