חשיבותה של עריכת צוואה עבור דור ההמשך

חשיבותה של עריכת צוואה עבור דור ההמשך

השקט הנפשי לאחר עריכת צוואה אזרחים רבים ובעיקר המבוגרים שביניהם, מחליטים בשלב מסוים לבצע עריכת צוואה כדי להשאיר הוראות ברורות ומדויקות לגבי חלוקת הרכ

ספא זוגי
18 רעיונות לדייט לילי רומנטי
צמידים מזהב לאישה לכבוד יום האהבה

השקט הנפשי לאחר עריכת צוואה

אזרחים רבים ובעיקר המבוגרים שביניהם, מחליטים בשלב מסוים לבצע עריכת צוואה כדי להשאיר הוראות ברורות ומדויקות לגבי חלוקת הרכוש והממון לאחר מותם.

מהלך זה מבצעים בדרך כלל פעם אחת בחיים ולכן חשוב לבחור עורך דין צוואות שהוא מומחה בתחומו. לשם כך רצוי לשוחח עם קרובי משפחה, או עם חברים אשר הכינו לאחרונה צוואה בליווי מקצועי של עורך דין אשר סייע להם רבות והם היו מרוצים מהמיומנות ומשיתוף הפעולה שלו.

ההיבטים הרבים של עריכת צוואה

עריכת צוואה אינה עניין של מה בכך והליך ההכנה שלה כרוך בהרבה מאד ריגושים, מחשבה מעמיקה היבטים והשלכות של כל המהלך. כדי להתכונן להכנת הצוואה, רצוי להיפגש או לשוחח טלפונית עם עורך דין העוסק בכך ואפילו עם יותר מאחד, כדי להתרשם מהניסיון שלו ומהכימיה בין הצדדים ובהתאם לכך לבחור את הגורם הנכון ביותר.

לקראת עריכת צוואה, מכין הלקוח את כל המידע הקשור לנכסים ולממון שלו:

  • פרטי הנכסים בארץ, כולל כתובות מדויקות וגוש וחלקה על פי רישום המקרקעין.
  • פרטי הנכסים בחו"ל כולל כל המידע המפורט לגבי מיקומם וההתנהלות עם חברת הניהול.
  • חסכונות בבנקים, כולל פרטי חשבון בנק, סניף ושם הבנק, כספים בקרן פנסיה, קופות גמל, קרן השתלמות, מספרי הפוליסות בביטוחי מנהלים או ביטוחי חיים, תשלומי פנסיות חודשיות, כספים בחברות השקעות ובכל מוסד בנקאי או חוץ בנקאי נוסף.
  • פעילות בשוק ההון.
  • מניות או אופציות, כולל פרטי החברות הציבורית או החברות הפרטיות.
  • כל פרט נוסף אשר קשור לערך בעל שווי כספי.

בנוסף לכך, הלקוח מכין את כל המידע של היורשים:

  1. פרטי בן הזוג או בת הזוג
  2. פרטים של כל אחד מהילדים, כולל ת.ז. וכתובת מגורים מלאה ומדויקת.
  3. פרטי יורשים נוספים, אם הם מתוך מעגל הקרבה השני, או אם הלוקח מעוניין לתרום כספים לגורמים ספציפיים כמו אוניברסיטה מסוימת, קרן מחקר, עמותה שהוא תורם לה באופן קבוע ועוד.

ייעוץ משפטי לצורך הכנת הצוואה

לאור חשיבותה הרבה של עריכת צוואה, הלקוח משוחח עם עורך הדין ומציג לו את החשיבה שלו לגבי אופן חלוקת הממון והנכסים. בהתאם לכך ולאור ניסיונו הרב של עורך הדין המתמקצע בתחום הירושות והצוואות, הוא מציע לו במקרים מסוימים לשנות את דרך החשיבה שלו לאור מקרים שאותם הוא מסביר לו, או לחילופין מקבל את כל ההנחיות שלו.

עריכה של צוואה הדדית

בני זוג נשואים, או בני זוג הידועים בציבור שמקיימים יחד משק בית, נוהגים להכין צוואה הדדית. הכוונה היא להכנת צוואה זהה כיוון שאי אפשר לדעת מתי מי מהם יעזוב את העולם. לכן ההנחיות בשתי הצוואות הללו הן זהות.

כאשר בן הזוג הראשון הולך לעולמו, מקיימים את החלק הראשון של הצוואה וכאשר בן הזוג השני הולך לעולמו, ממלאים את חלקה הנוסף.

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0