מדוע חשוב ליווי של פרקליט מקרקעין בפרויקט להתחדשות עירונית

מדוע חשוב ליווי של פרקליט מקרקעין בפרויקט להתחדשות עירונית

דיירים בבניינים מתחדשים חייבים להיות מלווים בפרקליט מקרקעין  כאשר מדברים על התחדשות עירונית, הכוונה היא, למעשה, בעסקת מקרקעין מבחינת כל הצדד

כלכליסט: קבלני ישראל החליטו מי חברת הניסור בטון הטובה בישראל
איך לפתוח עסק של שיווק דיגיטלי
חברת היהלום לשירותי ניסור וקידוח בבטון. עם צוות מעולה.

דיירים בבניינים מתחדשים חייבים להיות מלווים בפרקליט מקרקעין

 

כאשר מדברים על התחדשות עירונית, הכוונה היא, למעשה, בעסקת מקרקעין מבחינת כל הצדדים ומכאן שחלים עליה כלל החוקים בתחום המקרקעין. היזם קונה מהדיירים את הזכויות שלהם בנכסים, בתמורה למתן דירה אחרת ששווה הרבה יותר, בתוך הפרויקט הנבנה. הבחירה בפרקליט מקרקעין שילווה את הדיירים, המתגוררים בבניינים שמיועדים לעבור התחדשות עירונית – עשויה להתברר כקריטית לייצוג מיטבי של האינטרסים שלהם.. על אף שאין זו חובה להיות מלווים בעורך דין – עבור הדיירים כקבוצה מדובר בסיוע חשוב מאוד שלא מומלץ לוותר עליו. בחירת הפרקליט הצמוד לדיירים ומייצג אותם בכל אחד משלבי התהליך, צריכה להיעשות מתוך חשיבה מושכלת ולאחר קבלת המלצות וכן וידוא באשר לניסיונו של עורך הדין, בייצוג לקוחות במצבים דומים.

מהם הפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית?

 

הייעוץ והליווי המשפטי של עורך דין מקרקעין רלוונטי בכל אחד משני הפרויקטים העיקריים של ההתחדשות העירונית בישראל:

  1. תמ"א 38 – שמהותו חיזוק של מבנים וותיקים קיימים, מתוך רצון להפוך אותם לעמידים בפני רעידות אדמה. בין היתר, זוכים בניינים שנכנסים לפרויקט של תמ"א 38 לחידוש וריענון הוויזואליות שלהם ולשדרוג משמעותי של הדירות שבתוכם.
  2. פינוי ובינוי – פרויקט שמהותו הריסת בתים בשכונות ייעודיות עד ליסוד ובניית בניינים חדשים במקומם.

בשני סוגי הפרויקטים, מדובר בתהליכים ארוכים ומורכבים שעשויים לקחת שנים, אך בסופו של דבר יכולים לשנות לטובה, באופן משמעותי, את חייהם של בעלי הדירות ואת מצבם הכלכלי.

היכן משתלב פרקליט מקרקעין בתהליך?

 

תפקידו של עורך הדין המלווה דיירים בפרויקטים של פינוי ובינוי, או של תמ"א 38, הינו לייצג את האינטרסים שלהם בצורה הטובה ביותר. מדובר בקבוצה שאיננה הומוגנית ומכאן ייתכנו דעות לכאן ולכאן – כאלה התומכים בקיומו של הפרויקט וכאלו שמתנגדים לו לחלוטין. בסופו של דבר, הפרקליט צריך להוביל את המהלך וללוות אותו לכל אורך הדרך – לטובת כולם, תוך הישמעות לחוקים הנוקשים הקשורים להתחדשות עירונית ומתוך מטרה לייצג את כלל הדיירים מול היזם, הקבלן ומול רשויות המדינה.

כיצד עורך הדין יכול לעזור אם תרצו למכור את הדירה?

 

עורך דין מומחה למקרקעין יכול להשתלב בחייהם של דיירים מסוימים, גם אחרי שהפרויקט של  הבניין שלהם הסתיים. ישנם רבים אשר מנצלים את העובדה כי ערך הדירה שבבעלותם עלה ומבקשים למכור אותה, לאחר שהפכה למשודרגת והתשואה שלה צמחה. עו"ד מקרקעין מסייע ומתווך גם בעסקאות נדל"ן פרטיות, למכירה וקנייה של דירות – הן ישירות מהקבלן והן דירות יד שנייה. במידה ואתם מבקשים דווקא לרכוש דירה הנמצאת בתוך בניין שעבר תמ"א 38 לדוגמה, סיוע של עורך דין נדל"ן הוא דרוש לצורך ניהול התהליך בצורה מסודרת, בירור הזכויות על הנכס, רישום במרשם המקרקעין ומול הרשויות ומציאת כל האישורים הנדרשים, לחתימה על הסכם הרכישה באופן בטוח.

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0