מדריך דילירי לברצלונה – 11 טיפים מעולים לברצלונה והסביבה

מדריך דילירי לברצלונה – 11 טיפים מעולים לברצלונה והסביבה

לכבוד יום הולדתי ה-27 בן זוגי קנה לנו כרטיסי טיסה לברצלונה. הכרטיסים חיכו במשך חודש וחצי עד שניצלנו אותם. אבל - במהלך חודש זה, ליקטתי טיפים כמו דבורה

איך חוסכים כסף עבור נופש בצפון אחרי הקורונה?
ארבעה משחקי בית מקוריים
גרין קארד – המדריך השלם להגירה וחיים חדשים
לכבוד יום הולדתי ה-27 בן זוגי קנה לנו כרטיסי טיסה לברצלונה. הכרטיסים חיכו במשך חודש וחצי עד שניצלנו אותם. אבל – במהלך חודש זה, ליקטתי טיפים כמו דבורה לדבש. אני חושבת שהצלחנו לארגן טיול רומנטי, מעניין וקצת שונה לברצלונה והסביבה. היום, שבוע לאחר הנסיעה, אני כותבת לכם 11 טיפים לטיול המושלם בעיר וסביבתה. להדפיס ולשמור!

גאודי

לפי שמתחילים, אתן לכם את תקציר המסלול וארחיב בטיפים – התחלנו עם ארבעה ימים בברצלונה. ישנו ברובע הגותי, מרחק נגיעה מהקתדרלה המפורסמת (שתי דקות ימינה מהרמבלה, ושתי דקות שמאלה מרובע בורן הצעיר.. בקיצור, מיקום מעולה). ביום החמישי שכרנו רכב ויצאנו לנסיעה של שעה וחצי צפון-מערבה מהעיר ללילה בעיירה קרדונה. למחרת ירדנו למטה והתחלנו לטפס במעלה קוסטה בראווה עד לגבול עם צרפת. התחלנו בחוף סודי (ייחשף כאחד הטיפים), שמנו ראש ברוזס ובבוקר נסענו לעיירה בשם קדאקס. אחרי שלוש שעות מפעימות המשכנו לפיגורס שם ביקרנו במוזיאון המפורסם של סלבאדור דאלי (לקחת בחשבון תור של שעה לפחות בכניסה). לצערנו כאן הגיע סוף הטיול, ואחרי נסיעה של כשעתיים (סימנו ב-Waze לא לקחת אותנו מכבישי אגרה ולא חסרים כאלו), בה עברנו דרך עיירות נסתרות, סיימנו את המסע בשדה התעופה אל פראט שבפאתי ברצלונה.

טיפים על ברצלונה:

1. סיורים חינם

רק אחרי שלושה ימים בברצלונה התחלנו להבין מה אנחנו רואים. מה זה הצב שתקוע על הבניין העתיק (שהתברר כלשכת עורכי הדין), מה פשר הציור הילדותי שמרוח על חזית המבנה המרכזי (מסתבר שפיקאסו) ומה ההבדל בין דגלי קטאלוניה השונים שתלויים מכל מרפסת (מסתבר שאווירת יום העצמאות שם היא 24/7). באחד הבקרים, סביב הקתדרלה, נתקלנו בקבוצה שבדיוק החלה סיור. שאלתי את אחת התיירות כמה עולה התענוג, והיא ענתה את תשובת הקסם – חינם. מסתבר שיש כאלו שמסתובבים בברצלונה. סיור מרתק ובגובה העיניים באורך שעתיים וחצי, אולי האטרקציה הכי טובה בעיר. לשמוע פטריוט אמיתי מסביר על ברצלונה זה כיף אמיתי. בתום הסיור ניתן וצריך לתת למדריך/ה טיפ. סגרנו את הסיפור עם 10 יורו שהיו שווים 50 יורו לפחות. הקאצ': הם ינסו לשכנע אתכם להירשם לסיורי קונספט אחרים שעולים כסף (סיור טפאסים וסיור שמונע מכם את התור הארוך להחריד בכנסיית סגרדה פמיליה המפרסמת של גאודי), אבל אף אחד לא ייעלב אם תסרבו.

2. אוכל! אוכל ועוד קצת אוכל! 

בתור אחת שלא אוכלת חמון (חזיר בספרדית) או פירות ים, והסתובבה עם אפיקורוס שאוכל הכלללל, עדיין נהניתי מאוד מהאוכל. איך לא נופלים למלכודות תיירים? קודם כל תורידו את האפליקציה – yelp. הרחבתי עליה בעבר בכתבה על ארה"ב – אותה ניתן לקרוא כאן. עכשיו תפנו מקום בבטן, וקבלו מספר המלצות על מסעדות נדירות:

  • "el xampanet"

(רובע בורן) Carrer de Montcada 22

שמפנייט הינו בר טפאס של מקומיים ברובע בורן (born) התוסס. מתאים בעיקר לשעות הערב (17:00-23:30). מקום מגניב לגמרי, מלא בספרדים, ובגובה העיניים למרות שניסו לדפוק מחיר (בסך הכל 26 יורו – לא להיבהל). אחרי שמשתחלים בין עשרות הבליינים בכניסה, בוחרים כל מיני טפאסים – סרדינים, מגוון דגים, שרימפסים, גבינות, ירקות ועוד המון מטעמים מקומיים – שותים מלא קאווה בכוסות קטנות (כמו אלה של קפה שחור) ונכנסים לאווירה המקומית. לפעמים אוכלים בעמידה, ואם התמזל מזלכם אפילו מתפנקים בישיבה. מגניב מאוד מאוד. נמצא בסמטה קטנה כזו, ברחוב של מוזיאון פיקאסו. נהנינו מאוד ואפילו חזרנו לשםאחרי בילוי שם, כל מקום ברובע ייראה לכם אטרקטיבי הרבה יותר פתאום.

גבינה.jpg

  •  "Cerveceria Catalana"

(Carrer Mallorca, 236 (Passage de Gracia

מבין כל מקומות הטפאס שאכלנו, זה העשיר ביותר. אם לאכול צהריים, אז פה. אנחנו הגענו ב-13:00 וישבנו על הבר והיה מדהים. שוב אני אומר, מדהים. על הדרך גם חלקנו קנקן סנגרייה והשתכרנו מצוין. ב-15:00 כבר היה קשה למצוא מקום, למרות שאחרי תור של רבע שעה כולם מסתדרים. מיקום מעולה, ובמרחק הליכה מכל המבנים של גאודי. אין מקומי שלא המליץ על המקום הזה, למרות שהוא נחשב מאוד מתויר. ללקק את האצבעות. הימור בטוח.

 

  •  "La cariera"

עם כל הכבוד לטפאסים, לפעמים זה מגיע לך עד לפה. לפעמים פשוט בא לך פיצה!
ואנחנו מצאנו! ועוד איך מצאנו. מסעדה איטלקית מדהימה, מרחק דקותיים מהמלון. ארגנטינאי שמנמן (בלשון המעטה), לא סימפטי מדי ובעל כישורי אנגלית מוגבלים עד לא קיימים אחראי לאחת הארוחות הכיפיות של הטיול. ככל שהוא היה פחות נחמד, ככה היה יותר טעים. והפלא ופלא: ככל שהזמנו יותר, הוא גם הפך ליותר נחמד, וזה כבר לא השפיע על הרמה הגבוהה שנשמרה.

אז איך מגיעים? המקום נמצא בערך בין כיכר ריאל לבניין העירייה. תהיו עירניים כי  מדובר בסמטה היוצאת מרחוב Ferrin ההומה שברובע הגוטי. ממש סמטה. בקושי שמים לב אליה. השם שלה הוא: Passage Particular. המסעדה פתוחה רק בערב (ובשבתות גם בצהריים).

אנחנו אכלנו פיצה מדהימה (כולן טובות) מקמח מלא (יש גם קמח לבן), ואכלנו גם מעיין קרפ ממולא בגבינות, פסטו, בזיליקום וממרח עגבניות מיובשות. מעולה מעולה מעולה.

וכמובן, שתינו יין מקומי זול ואיכותי (2.5 יורו לכוס).

הבעיה היחידה: האיש כנראה לא אוהב כסף. הוא לפעמים מפסיק לקבל לקוחות באזור 22:00. שווה להגיע בשעות שגרתיות של ארוחת ערב.

  •  ״Boca Chica״

Passatge Concepció, 12

זה די קרוב ל"סרבסריה קטאלוניה" המהוללת (המלצה מספר 2). מרחק הליכה. מדובר בבניין שבקומה הראשונה יש מסעדה יקרה (לא אכלנו בה, אבל קיבלנו רשמים חיוביים) שנקראת "בוקה גראנדה", ובקומה השנייה יש בר מטורף שנקרא "בוקה צ'יקה". זה אולי הבר הכי יפה שהייתי בו  – ותודה לכרמית שהמליצה. עיצוב מהסרטים, ברמנים מקצועיים, צוות שנראה כאילו יצא מערוץ ויוה ומחירים של מסעדת מסה, מדובר במקום הכי חם בברצלונה.
הקוקטיילים שאנחנו הזמנו עלו 15 יורו, אבל זו חוייה לכל החושים.
בקומה התחתונה של המבנה מגיעה ההפתעה: שירותים עם… כן כן, דייג'י. עבודה די מסריחה הייתי אומרת

3. קנו וקבלו החזר

זארה, פול אנד בר, ברשקה ושאר ירקות. אם אתם אוהבים את הסטייל, זה המקום להתפרע. אנחנו היינו בתחילת הסיילים של יולי והמחירים היו נמוכים משמעותית מישראל. הבחירה מרובה. שימו לב – מגיע לכם בין 10- ל-18 אחוזי החזר על המס. אבל כמובן שהם יעשו הכל כדי לבלבל אותך ושלא תוכל לדרוש את כספך. אז אנחנו נפלנו בפח, אבל אתם לא! מה הסד"פ לקבלת ההחזר?

1. אתם צריכים לקנות ברשת אחת (זארה/מנגו/פול אנד בר….) מעל 90 יורו. אם הצלחתם (זה לא משימה קשה במיוחד), שמרו את הקבלות! לכבוד המשימה אפילו קנינו נרתיק קטן לקבלות :)

2. ביום האחרון בעיר, הביאו לקופאית בחנות את כל הקבלות שקניתם מהרשת והיא תתן לכם מעטפה עם סכום כולל של הקבלות וכמה החזר אתם צריכים לקבל.

3. בשדה התעופה אתם צריכים לבוא לתחנת המשטרה (זה מה שאנחנו הבנו) ולהראות להם את הבגדים שקניתם ואת הקבלות.
שימו לב – שלב זה קורה לפני שאתם שולחים את המזוודות!!!!!! כאן אנחנו נפלנו!

4. אחרי שחתמו לכם שראו את הטובין, שלחו את המזוודות. כנסו לדיוטי פרי, ושם תראו את העמדה של ההחזרים. הביאו לפקיד את החתימות (תמסרו לו ד"ש מאוכזב ממני) ולכו לחגוג בפעם האחרונה לפני החזרה.

4. תכנון ליום – לה בוקריה + פארק גואל + גרסיה

השוק הגדול והצבעוני של ברצלונה נמצא על הרמבלה ונקרה לה בוקריה. בקטלאנית: Mercat de la Boqueria. במקום לאכול בעמידה כמו שרוב התיירים עושים, קנו דברים שאתם אוהבים במיוחד וצאו לפיקניק. לא לשכוח לקנות כוס עם פירות. בהתחלה נראה חשוד אבל הטעם אלוהי.

אחרי שקנינו גבינות, אגוזים, לחמים, מאפים וכל מה מה שלא תתפסו אותי אוכלת בארץ, הוספנו יין ונסענו לפארק גואל (בקטלאנית Parc Güell). בפארק לא בעיה למצוא מקום לפיקניק רומנטי המשקיף על ברצלונה.

אחרי הפארק, הלכנו ברגל לשכונת גרסיה (Gracia)

ירדנו ברחוב ורדי ונכנסנו ל- Cafè Camèlia בית הקפה הראשון שראינו –  (Verdi, 79). מקום מקסים עם אווירה ביתית ואינטרנט חופשי.

בעלת המקום הייתה ההשתקפות של השכונה – יופי, טוב לב ומגניבות.

היא זאת שהפנתה אותנו לבר יין בשם viblioteca (ספריית יין), שם לגמנו יינות מופלאים ומיוחדים בכוסות (Carrer de Vallfogona, 12, 08012 Barcelona).

בכל פינה בשכונה ניתן למצוא מעין רחבות וסביבם ברים הומים. במקרה הגענו לרחבה בה ישבו מעגלי חברים. חלקם נגנו והאווירה הייתה מחשמלת.
החלטנו שאם לגור בברצלונה, זו השכונה.

grceece

*מוזמנים לחפש טיסות זולות באתר גוליבר – לחצו כאן 

5. שכונת "ברצלוניטה" 

נמצאת בקרבת שפת הים. הגענו אליה לגמרי במקרה ביום שבת וגילינו מועדון שכונתי שבכל יום שבת עורך מסיבה עם נגן ספרדי מקומי ומרקיד את כל השכונה לצלילי הגיטרה הספרדית ושירי עם שמחים.

אתם מוזמנים לצפות בסרטון ולהבין את רוח המקום. החסרון היחידי בהמלצה זו היא שהיינו כל כך ב"היי" ששכחנו לכתוב את הכתובת. אבל כל מי שגר בשכונה מכיר את הבר.

לכו לשם ביום שבת החל משש בערב ושאלו איפה יש הופעה בחינם :)

6. תחבורה – כרטיס T-10

בברצלונה מאוד קל להתנייד. רכבת המטרו מגיעה כמעט לכל מקום בעיר.
מומלץ לקנות כרטיס t-10.

הכרטיס עולה 8.20 יורו ומספיק ל-10 נסיעות. תוכלו להתחלק באותו הכרטיס כפי שאנחנו עשינו. מהרגע בו העברתם את הכרטיס תוכלו להתפרע על אוטובוסים ורכבת קלה למשך שעה ורבע מרגע העברה, בלי לשלם.

טיפים מחוץ לברלצונה:

Screen Shot 2013-07-17 at 10.01.22 PM

7. Parador de Cardona – תודה למורן על ההמלצה! 

הלילה הכי רומנטי שחויתי בחיי. מי לא רוצה לישון בטירה מימי הביניים, לאכול בחדר אוכל עם כיסאות גבוהים מהאגדות ולהתעורר לנוף קסום? שאלה מטופשת – כולן רוצות.

גברים – אם חשבתם להציע נישואין במקום רומנטי – מצאתם.

"הפרדור" (שם לטירות שהפכו למלונות בוטיק בספרד) נמצא כשעה מברצלונה עם רכב. החדרים מפנקים ושומרים על רוח התקופה.

המלצה – קנו בקבוק יין באחד הסופרים בדרך, לפני שאתם עולים לטירה.

בשקיעה ביקשנו מהבר במלון 2 כוסות יין, התיישבנו על החומה וסיימנו בקבוק יין מעולה בשווי 5 יורו לאור השקיעה.

רעבים ומסובבים הגענו למסעדת היוקרה שבמלון (המקום היחיד לאכול בו) ואכלנו את הארוחה אולי הטובה בחיינו.

מחירים – אנחנו מצאנו לילה ב-750 שקל כולל ארוחת בוקר (מדהימה).

מחיר ממוצא לסועד במסעדה ללא יין – 180 ש"ח.

לפרטים נוספים על המלון – לחצו כאן

חדר השינה בטירה

 

8. Beach Playa Santa Cristina, Blanes – תודה לאניה על ההמלצה

יש הרבה חופים בקוסטה ברווה אבל רובם תיירותים ולא בטוח שתמצאו שם את השקט אותו אתם מחפשים.
למזלנו קיבלנו בטיול המלצה מאניה – חוף קסום המוקף בצמחייה פיראית.
החוף נמצא אחרי העיירה בלאנס (אין מה לחפש בה) ורגע לפני העיירה המתוירת יורט דה מאר.
אתם תראו מעין פארק שעשועים לילדים ושם תקחו בכיכר ימינה ועקבו אחרי השילוט המורה לחוף.
הכניסה לחוף מצוידת בבוטקה עם שומר. הבחור יבקש מכם כמה עשרות יורו לחניה. אנחנו ויתרנו על התענוג וחנינו ברחוב ממול.
הכניסה הרגלית לא עולה כסף. יורדים מהר ומגיעים לחוף.
הזדמנות מעולה לשרוף כמה טאפסים.

**המלצה – קנו אוכל מראש והביאו סדין או מגבת כי הכיסאות מאוד יקרים. בזמן הרחצה ראינו שם ברווזים במים. סוג של גן עדן.

בלאנס

9. קדקס (Cadaques)

אל העיירה המדהימה, קדקס, הגענו אחרי רוסס – Roses (אפשר לוותר). אל העיירה מגיעים אחרי שנוסעים בשמורת טבע מדהימה. העיירה נגלת לאחר נסיעה ירוקה של 20 דקות. במקום יש מפרצים, מסעדות, נשים חשופות חזה משתזפות על צוקים קטנים, בתי קפה, בתים מאויירים ואת הבית בו גדל דאלי. כל בניין בעיירה מעוצב בצורה שונה ומעניינית. בעבר אומנים כמו מירו היו מגיעים לכאן כדי לקבל השראה.

תכננו לתת כיף וללכת אבל נשארנו כמה שעות טובות וקינחנו בבית קפה מול הים ונהנו מכל רגע.

בעבר תושבי קדקס, שמספרם מוכפל פי עשר בימי הקיץ, היגרו לקובה בגלל המלחמה.

הם חזרו עשירים ופנקו את מקום הולדתם במבנים קסומיים. אם אתם רוצים לערוך סיור בבית בו דאלי גדל, צריך לתאם מראש באתר הרשמי.

10. מוזיאון דאלי

פעם שנייה שלי בעיירה פיגורס שבנויה על תהילת מוזיאון דאלי. חשוב להיות מוכנים, יש תור עד ברצלונה וחזרה! התור לקח שעה וחצי אבל מומלץ לנסות לקנות כרטיס און ליין וכל לא תצטרכו לעמוד בתור (לא קנינו אבל שמענו המלצה). הנחה לסטודנטים, בעלי כרטיס עיתונאי נכנסים בחינם.

כמה נקודות על המוזיאון:

– רחבת הרכב השחור עם ונוס (האישה הגדולה שעומדת על הרכב) – מסביב לרחבה תבחינו בפסלי אוסקר. על ידי כך דאלי מצהיר – הגעתם לסרט של חיי.

– דמעות מעל לרכב – הדמעות שדאלי בכה על כל הגברים הצעירים שאישתו גאלה שכבה איתם. שובבה.

– על הקירות תראו קונכיות של חלזונות – הזוג חבב את המאכל ובגלל זה החליט לשתף את כולנו בהכחדת הברלה.

– התמונה בה רואים את גאלה מורכבת מפקסלים – תוכלו לראות שם את לינקלון אם תנסו לעצום עיניים. די מדהים שדאלי הקדים כך את זמנו.

– יש חדר שלם על חיבתו לעם היהודי – מי שמעוניין להרגיש פטריוטי.

את המידע ליקטנו ממדריכים שפגשנו במקום.

11. כמה זה יעלה לי??

מלון 4 כוכבים בברצלונה + לילה בטירה + מלון 3 כוכבים ברוזסס + רכב + אוכל + אטרקציות = 10,000 ש"ח לזוג עבור 7 לילות.

כמובן שלא כללנו את הקניות :)

* חשוב  – קנו sim עבור אינטרנט חופשי. אנחנו שילמנו עבור sim כ-15 יורו. חשוב לבקש מהמוכר לשים לכם את ה-sim ולבדוק שהוא עובד באייפד/אייפון או כל מכשיר אחר.
בנוסף, שמרו את מספר ה-PIN שעל הכרטיס שהם יתנו לכם. אצלנו האייפד כל הזמן ביקש אותו.

למה זה כדאי?  קרענו את קטלוניה עם Waze! יכולנו לקרוא המלצות על כל מקום שהיינו בו או לבדוק פרטים כמו שעות פתיחה וכדומה.

קצת כמו להסתובב עם מדריך צמוד.

איפה קונים? באחת מחנויות התקשורת שבעיר. אנחנו קנינו ברשת Vodafone.

 

זהו! אתם מוזמנים להוסיף הערות והמלצות מתחת לכתבה בתגובות הפייסבוק.

מקווה שעזרנו לכם :)

תהנו

  • שימו לב – לא כתבתי על מקומות תיירותים שחייבים לעשות עליהם √ בברצלונה כמו הבניינים של גאודי, סגרדה פמיליה ועוד. את המידע הזה תוכלו למצוא בכל אתר העוסק בעיר.

המשימה שלי הייתה לתת לכם "ממתקים" פחות תיירותים לביקור בעיר. מקווה שהצלחתי :)

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0