תוספי מזון: האם אתם זקוקים להם?

תוספי מזון: האם אתם זקוקים להם?

רוב המבוגרים נוטלים תוספי מזון ללא מרשם. אבל האם המוצרים האלו מתאימים לכולם?תוספי מזון אינם מהווים תחליף לתזונה מאוזנת ובריאה, וחשוב לשלב אותם עם

איך מכינים את עוגת יום הולדת קלאסית
סביבוני מרשמלו מדהימים בעשר דקות עבודה
איך אפשר לשדרג כוסות שמפניה בשלוש דקות?

רוב המבוגרים נוטלים תוספי מזון ללא מרשם. אבל האם המוצרים האלו מתאימים לכולם?

תוספי מזון אינם מהווים תחליף לתזונה מאוזנת ובריאה, וחשוב לשלב אותם עם הרגלי אורח חיים בריא, כך שבשילוב, ניתן יהיה להפיק מהם יתרונות גדולים. תוסף תזונה הוא מונח מטריה לוויטמינים ומינרלים, מוצרים בוטניים ומוצרים צמחיים טבעיים, חלקם מכילים מולטי ויטמין, כלומר, מוצר שמכיל עשרה ויטמינים ומינרלים, או יותר.

עדויות מדעיות מצביעות על היתרונות הבריאותיים המשמעותיים של תוספי מזון, ומחקר מקוון שפורסם במאי 2018 על ידי כתב העת של המכללה האמריקאית לקרדיולוגיה, מצא כי ארבעת התוספים הנפוצים ביותר – מולטי ויטמינים, ויטמין D, סידן וויטמין C, מגנים מפני מחלות לב וכלי דם.

האם אתם זקוקים לחומרים מזינים נוספים?

יתרונות

  • תוספי ויטמין B -12 יכולים לעזור למבוגרים להשיג את הכמות הנכונה של חומר מזין זה.
  • תוספי ויטמין D יכולים להועיל למבגרים ולאנשים שאינם נחשפים לאושר שמש רב.
  • תוספי חומצה פולית יכולים לעזור לנשים בהריון להוריד את הסיכון שלהן ללידת ילדים עם מומים מולדים.

חשוב להקפיד על נטילת תוספי מזון שמאושרים על ידי ה-FDA

תוספי מזון שמופיעים על המדף מבלי הוכחת הטבות בריאותיות שונות, עם ויסות ובקרה מוגבלים, אינם כוללים את האישורים הוודאיים לכך שהם מכילים את המרכיבים החיוניים לגוף, ולא ניתן לדעת אם הם נקיים ממזהמים.

אבל הנה החדשות הטובות: מחקרים מסוימים האו כי חומצה פולית וויטמינים מורכבים ממשפחת ויטמיני B עשויים להפחית את הסיכון לשבץ מוחי. ו

זה לא הכול. מחקר בריאות של רופאים, שפורסם בשנת 2012 על ידי חוקרי אוניברסיטת הרווארד, מצא שגברים שלקחו מולטי ויטמין יומי במשך 11 שנים, היו בסיכון נמוך בשמונה אחוזים לסרטן, וסיכון נמוך בתשעה אחוזים לקטרקט, בהשוואה לקבוצה שקיבלה פלצבו.

התאמה לקבוצות אוכלוסייה בסיכון גבוה

תוספי מזון יכולים למלא תפקיד חשוב עבור כמה קבוצות אוכלוסייה בסיכון גבוה. לדוגמא, מבוגרים המאובחנים עם אוסטאופורוזיס עשויים להזדקק לתוספת של ויטמין D וסידן מעבר למה שהם מקבלים מהתזונה הרגילה שלהם. 

תוספי מזון יכולים גם לסייע לאנשים הסובלים ממחלת קרוהן או מחלת צליאק, מצבים המקשים על ספיגת חומרים מזינים מסוימים. אנשים עם מחסור בוויטמין B12 כמעט תמיד זקוקים לתוסף.

מחקרים מסוימים מצאו כי פורמולה של ויטמין C, ויטמין E, קרוטנואידים, אבץ ונחושת, יכולה להפחית את התקדמות ההתנוונות המקולרית הקשורה לגיל, הגורם העיקרי לאובדן ראייה בקרב מבוגרים. יתר על כן, אנשים שאינם סובלניים ללקטוז ואינם מקבלים מספיק ויטמין D וסידן מכיוון שאינם אוכלים מוצרי חלב, יכולים גם להשיג את היתרונות של תוספי מזון.

אז מה המסר?

תוספי מזון שנקבעו על ידי רופא מועילים לאנשים עם בעיות רפואיות מסוימות, והשילוב המנצח הוא שילוב של אורח חיים בריא עם צריכת ויטמינים ומינרלים.

 

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0