הכנה למבחני מחוננים – איך מתכוננים נכון?

הכנה למבחני מחוננים – איך מתכוננים נכון?

  הכנה למבחני מחוננים – איך מתכוננים נכון?  "יש להם את זה, יש להם את הכול" - זו בהחלט אמירה של לא מעט הורים שסמוכים ובטוחים כי הילד שלהם הוא כל

יום הולדת, פסח או סוף שנה: מתנות ממותגות שילדים אוהבים
חשיבותה של עריכת צוואה עבור דור ההמשך
איך מכינים ממתק חייכני במיוחד ב-5 דק' עבודה

 

הכנה למבחני מחוננים – איך מתכוננים נכון? 

"יש להם את זה, יש להם את הכול" – זו בהחלט אמירה של לא מעט הורים שסמוכים ובטוחים כי הילד שלהם הוא כל יכול וגם למבחן מחוננים הוא לא באמת צריך להתכונן. במעמד הזה ההורים שולחים את הילד והוא לא פעם מפספס את הזדמנות החיים שלו. נשמע לכם מוכר? האם לאחרונה זה קרה לכם עם הילד הבוגר בחבורה? אם נכון להיום בילד הקטן שלכם גלום פוטנציאל של מחוננות חשוב כי הפעם לא טפלו לטעויות ותכינו אותו באמצעות הכנה למבחני מחוננים- כי לא משנה מנת המשכל והיצירתיות גם למעמד הזה צריך להגיע מוכנים. 

מה חשוב לדעת לפני שניגשים למבחן מחוננים?

הכנה למבחני מחוננים כוללת בתוכה כמה וכמה דברים ואחד הדברים הוא גם "כיצד לא ליפול" אל הקלות של מבחן רב אפשרויות – כאמור מבחן אמריקאי. איך באמת מתכוננים למבחן כזה ולא נופלים בשאלות שנראות לכאורה קלות  או בתשובות שנראות לכאורה פשוטות? כאשר הילד שלכם עומד לפני מבחן שכזה בכדי לעבור את הסינון חשוב שיעשה זאת נכון ועל הצד הטוב ביותר וחלק מזה הוא גם להבין מזה מבחן רב אפשרויות ואיך עונים עליו בזמן אמת. אם כן מבחן מרובה אפשרויות יכול להטעות לא רק ילדים אלא גם מבוגרים והוא אוגר את הנקודות שלו רק בהסתמך על התשובה הנכונה ולא באמצעות מענה מילולי. במעמד הזה יש להקיף את התשובה הנכונה ורק הנכונה.

האם יש רק תשובה אחת נכונה? 

אם כן כפי שהבנתם מבחן רב אפשרויות המכונה גם מבחן אמריקאי מדבר בעיקר אך ורק על תשובה אחת. לא משנה עד כמה ייראו לילדיכם 2 תשובות נכונות רק אחת מהן היא הנכונה ולכן בכדי לדעת כיצד לענות יש לקרוא את הדברים היטב ולא "להיכנע" לאף אחת מהתשובות עד שלא מדקדקים בשאלה. במקרה בו יש 2 תשובות נכונות חשוב להפעיל שיקול דעת והיגיון גדול יותר וזאת בכדי לבחור את התשובה המדויקת ביותר. למעשה, גם אם קיימות 2 תשובות נכונות רק אחת מהן "תנצח" ואותה אמור לסמן ילדיכם בזמן אמת. 

יש כזה דבר טעות במבחן אמריקאי? 

אין באמת טעויות במבחנים אמריקאיים, אבל לרוב הם לא תואמים את קו המחשבה של מי שמנסה לפתור או לספק תשובה נכונה. באין תשובה מדויקת נדמה לעיתים במוח האנושי כי קיימת טעות בשאלון מה שלא נכון בעליל. נוכח המרוכבות של המבחן  נמדדים לא מעט אפשריות קוגניטיביות הקשורות בבחירת התשובה הנכונה, התאמת חשיבה לחשיבת המחבר של המבחן/ התרגיל, בחירת תשובה שהכי פחות מאימה והכי חשוב? בחירה של תשובה מדויקת בלבד. ילדיכם עומדים לפני מבחן הכנה למחוננים? אל תשכחו להסביר להם אודות מורכבות מבחן רב האפשרויות נטול שגיאות ואחד כזה המאשר בחירת תשובה נכונה אחת בלבד.  

 

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0