שיקולים בבחירת שמות לילדים

שיקולים בבחירת שמות לילדים

חז"ל קבעו, שכאשר הורים נותנים שם לבנם, רוח הקודש מדברת מהם. כלומר, מלמעלה נקבע שם הוולד. אולם, מהם השיקולים העוברים להורים במחשבה, בעת בחירת השם לילד?

חשיבותה של עריכת צוואה עבור דור ההמשך
ארבעה משחקי בית מקוריים
מה חשוב לדעת לפני בחירת מתקני שעשועים

חז"ל קבעו, שכאשר הורים נותנים שם לבנם, רוח הקודש מדברת מהם. כלומר, מלמעלה נקבע שם הוולד. אולם, מהם השיקולים העוברים להורים במחשבה, בעת בחירת השם לילד?

נתינת שם לזכר בן משפחה.

ילדים וילדות רבים בארץ, קרויים על שם בני משפחה שנפטרו. הורים קוראים לילדיהם שמות על שם הסבים והסבתות, דודים או דודות, אחים ואחיות, וקרובי משפחה נוספים. פעמים רבות- הילד יהיה קרוי בשם אחד. אולם לפעמים, הורים יקראו לילדם ב2 שמות, כאשר ההנצחה תהיה בשם השני.

האם אתם ספרדים או אשכנזים? אצל הספרדים, יש מנהג לקרוא לילד על שם הסבים, כאשר עודם בחיים. אם זוג ההורים לא יקראו לבן הבכור על שם הסבא, ולבת הראשונה על שם הסבתא, הרי שעלול הדבר לגרום לסכסוך משפחתי. אולם, אצל האשכנזים המנהג הפוך לגמרי. מנהג בני אשכנז, הוא שלא לקרוא לילדים על שם הסבים והסבתות, כאשר עודם בחיים. אצל האשכנזים אין נחשב הדבר כבוד, אלא ביזוי.

בחירת שם לפי דמות השראה.

לכל בן אדם, יש דמות השראה. לפעמים- תהיה זו דמות של מנהיג גדול. לפעמים, תהיה זו דמות מעולם התרבות. לפעמים, הדמות תהיה שייכת לעבר. ולכן, הורים רבים רוצים שילדם יהיה כמו דמות ההשראה שלהם, ולכן יקראו לילד בשם של הדמות. בעולם הדתי- חרדי, מקובל לקרוא לילד עם שם רב או על שם האבות הקדושים, ולבנות בשמות של רבניות, או על שם האימהות הקדושות. יש משפחות שייתנו שמות לפי דמות מיסטית, כמו למשל "גבריאל" (שם של מלאך).

מה מסמל הילד עבורכם?

כל ילד שנולד, מסמל להוריו חלומות ותקוות. לפעמים, הילד נולד לאחר ציפיות רבות. לכן, לפעמים ההורים יקראו לילד בשם שיבטא את החלומות והתקוות שלהם. לפעמים, השמות יציינו מידות ותכונות כמו: "אהבה", "אחווה", "אושר", "שלום", "תקווה". יש הורים שיתנו לילד שם רגיל ונפוץ, אך מבטא את החלומות והתקוות. אולם, יהיו הורים שייבחרו בשמות יצירתיים יותר, כמו "ראשית".

מתי נולד הילד?

פעמים רבות, כאשר ילד נולד בחג מסוים או צמוד לחג מסוים, יקבל הילד שם הקשור לחג. למשל: ילדים הנולדים בחנוכה, יקבלו שם הכולל בתוכו את המילה "אור". בנים הנולדים צמוד לפורים, יקבלו את השם מרדכי. ילדים הנולדים בז' אדר, יקבלו את השם "משה" (לזכר משה רבינו שנולד ונפטר בז' אדר). בנות הנולדות בחג הפסח תקבלנה את השם "חירות", או שיקראו על שם "מרים" הנביאה, ובנים הנולדים בחג הפסח, ייקראו "משה", או "דרור". ילדים הנולדים לפני ט"ו בשבט, יקבלו שם של פרי, עץ או צמח.

עדיין אין לכם רעיון לשם?

ילדתם בשעה טובה? מצפים לילד ועדיין לא החלטתם איזה שם לתת? ישנם אתרי אינטרנט המרכזים רעיונות של שמות לבנים, ושמות לבנות. באתרים אלו יש עשרות ואף מאות שמות מכל הסגנונות. לכם פשוט נשאר לעבור על השמות, ולבחור. שיהיה לכם במזל טוב!

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0