מה חשוב לדעת לפני בחירת מתקני שעשועים

מה חשוב לדעת לפני בחירת מתקני שעשועים

הילדים אוהבים מאד להשתולל בגני השעשועים, הם יכולים להישאר שם פרקי זמן ארוכים ללא כל רצון לזוז משם הביתה או למקום אחר.בחירת גני שעשועים כאשר נצ

יום הולדת, פסח או סוף שנה: מתנות ממותגות שילדים אוהבים
חשיבותה של עריכת צוואה עבור דור ההמשך
סביבוני מרשמלו מדהימים בעשר דקות עבודה

הילדים אוהבים מאד להשתולל בגני השעשועים, הם יכולים להישאר שם פרקי זמן ארוכים ללא כל רצון לזוז משם הביתה או למקום אחר.

בחירת גני שעשועים 

כאשר נציגי הרשות מעוניינים להזמין מתקני שעשועים לגנים ציבוריים, הם לוקחים למעשה אחריות גם על בריאותם של הילדים, אשר עולים ויורדים מהמתקנים.

בכל בחירה יש להביא בחשבון למי מיועדים המתקנים הללו ולהתאים אותם לגילים הרלוונטיים. אם מחליטים כי בסביבת מגורים ספציפית קיים צורך במתקנים לפעוטות בני שנתיים עד ארבע, ייבחרו מתקנים קטנים, בעלי מדרגות בודדות שהן רחבות ונוחות כדי שהילדים לא ימעדו בעת העלייה או הירידה, לאור גילם הצעיר וחוסר היציבות שלהם.

אם מדובר במקום שיש בו בני נוער רבים, המגמה היא להזמין מתקני שעשועים המתאימים לגילם שכוללים גשרים עם חבלי אחיזה, קירות טיפוס בגבהים שונים, סולמות להגעה לפסגה הגבוהה, כמה מגלשות גבוהות, נמוכות, מפותלות וארוכות. הילדים ייהנו מאד מכל האטרקציות הללו ובכל פעם ינסו מתקן חדש מתוך כל היצע המתקנים שקיימים במקום.

בכל הזמנה של מתקני שעשועים כדאי לשלב חלקי פלסטיק במגוון צבעים שמחים ועליזים כדי להנעים את זמנם של הילדים, פריטי מתכת יציבים אשר מחוזקים היטב באמצעות ברגיי נירוסטה כך שלא תהיה הפרדה בין החלקים השונים, דבר אשר עלול להסתיים באסון.

הנושא החשוב ביותר בכל סוגי מתקני שעשועים לגנים ציבוריים הוא שכל אחד מהמתקנים הבודדים יוצר על פי תו התקן ולאחר הייצור הוא נבדק במסגרת הבקרה והפיקוח ונמצא תקין. גם לאחר התקנה בשטח, מוודאים כי כל הפעולות בוצעו כיאות והמתקן בטיחותי לשימושם של הילדים. החשש הוא שחלילה רגל של ילד תיתפס בין עמודים של מתקן ספציפי, או גרוע מכך ולכן נוקטים משנה זהירות.

יש לוודא שקיימת אחריות והנציגים מגיעים לבדוק את בטיחותם של המתקנים בכל תקופה שנקבעה.

נתוני השטח עבור מתקני השעשועים 

בהזמנת מתקני שעשועים לגנים ציבוריים דואגים גם להצללה ומזמינים רשת בטיב מעולה אשר ממוקמת מעל כל המתקנים. חשוב לוודא שרשת הצל נמתחת מקצה לקצה באופן מאסיבי כך שלא יהיו קצוות שעם הזמן ייצאו ממקומם ולכן לא תהיה הצללה מלאה של כל השטח הנחוץ. במדינה ים תיכונית כמו ישראל אי אפשר לעלות על מתקנים שאין מעליהם הצללה כיוון שבמקרים הללו המתקנים מתחממים מאד מהר והם לוהטים ומסוכנים מאד לשימוש.

דשא סינטטי על פני השטח 

בעבר מתקני השעשועים מוקמו בתוך משטחי חול אך לאור הסכנה הבריאותית של החול לאורך זמן, קיימת היום מגמה להציב את כל מתקני השעשועים על דשא סינטטי או מרבדים אחרים כדי ליצור הליכה נעימה ובטיחותית ובנוסף לכך נחמד לראות את הטקסטורות והדוגמאות על גבי המשטח כמו דמויות של חיות, צורות הנדסיות ועוד.

 

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0