החשיבות הרבה של הקניית הרגלי משחק לילדים

החשיבות הרבה של הקניית הרגלי משחק לילדים

הרגלי משחק לילדים המגמה של הורים רבים היא להשקיע בילדיהם, כדי שמעבר ללימודים בגני הילדים הם יפתחו חשיבה ייחודית ולכן הם מעניקים הרגלי משחק לילדים.

סביבוני מרשמלו מדהימים בעשר דקות עבודה
הכנה למבחני מחוננים – איך מתכוננים נכון?
מה חשוב לדעת לפני בחירת מתקני שעשועים

הרגלי משחק לילדים

המגמה של הורים רבים היא להשקיע בילדיהם, כדי שמעבר ללימודים בגני הילדים הם יפתחו חשיבה ייחודית ולכן הם מעניקים הרגלי משחק לילדים.

אחד הנושאים החשובים בשלבי ההתפתחות של הילדים הוא לרכוש עבורם  משחקי חשיבה לילדים ולשחק איתם כדי להעניק להם ידע בסיסי וכישורי חיים בשלל תחומים.

בניית הרגלי משחק לילדים בבית

בכל גיל קיים צורך אחר לצורך התפתחות והתנסות ולכן הדרך הנכונה היא לרכוש אחת לתקופה כמה משחקים לילדים התואמים את גילם וכך לשפר את היכולות הקוגניטיביות והמוטוריות שלהם.

החשיבה וראיית הדברים מעבר לאופק אינה נרכשת ביום אחד, אלא מדובר ברצף של למידה שמוביל את הילדים לחשוב באופן נועז בגילאי בית הספר, להגיע למסקנות מעניינות בכל תחום ולהיות בוגרים ועצמאיים בהתנהלות שלהם.

שלבי למידה בגיל הצעיר

זה מתחיל בקטן, במשחק עם צעצועים שמשמיעים צלילים שונים, ממשיך עם משחקים מעודדי זחילה ועובר להקמת מגדלים של קוביות והתאמה של עין ליד כדי להניח כל צורה במבנה הנכון עבורה. הפאזלים מסייעים להם רבות בפיתוח החשיבה ובזיכרון של מיקומי חלקי הפאזל על פי צבעים, גדלים, רעיונות ותמונות. העיסוק בכך מסקרן מאד את הילדים ועם הזמן הם משלימים פאזלים מורכבים יותר ויותר ובעלי מספר גבוה יותר של חלקים.

עם הזמן עוברים למשחקי זיכרון שונים הכוללים קלפים בנושאים שונים כמו חיות, כלי תחבורה, פריטי מזון ועוד. כך מפעילים את הזיכרון וגם לומדים את שמותיהם של החיות, כלי התחבורה או כל נושא אחר.

משחקי הרכבה הם תמיד תענוג אמיתי והילדים בונים אין ספור צורות הנדסיות במשחקי הרכבה מעניינים וצבעוניים כמו לגו או חלקי המגנטים שהפכו ללהיט המוכיח את היצירתיות הרבה של כל ילד שבונה בכל פעם צורות הנדסיות חדשות מהריבועים ומהמשולשים הרבים, הממתינים להם בקופסה.

משחקים לכל גיל

ככל שהילדים מתבגרים רוכשים להם משחקי חשיבה חדשים, בשפע של תחומים המקבילים לחיי היום יום ולתחומים רבים נוספים, כדי שייהנו מכל אחד מהם. בשנים האחרונות האפשרויות הן מאד רחבות ומתוך ההיצע הענקי, ההורים בוחרים את המשחקים שנראים להם המתאימים ביותר לילדים בהתאם לגילם.

בדרך זו הם לומדים את נראותם של המספרים, את שמותיהם ואת פעולות החיבור והחיסור האלמנטריות ולאחר מכן את אותיות האלף – בית כדי שיכירו לאט לאט את נראותן ואת אופן כתיבתן. המשחקים המסקרנים פותחים בפני הילד עולם חדש שעם הזמן אהוב עליהם מאד ומכין אותם לשנים הראשונות בבית הספר היסודי.

אחד המשחקים האהובים ביותר על הילדים הוא לגו, שבו הם בונים דגמים על פי ההסברים הפרקטיים בחוברת עבודה שלב אחר שלב. הם יושבים מרוכזים, מחפשים את החלפים בגודל המתאים ובונים בזה אחר זה את הפריט הספציפי. עם הזמן דרגות הקושי עולות על פי התאמתם של משחקי ההרכבה המתוחכמים לגילאים של הילדים.

>> מעבר לאתר של אולפנת שיראל

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0