איך נפטרים ממטרד היונים שבמרפסת?

איך נפטרים ממטרד היונים שבמרפסת?

באידיאל אנחנו מדמיינים את המרפסת שלנו כמקום מפלט נהדר שאליו נוכל לצאת עם רדת החשיכה כדי ללגום כוס של משקה חם ולהעביר את זמננו בנעימים. בפועל, ייתכנו כ

דק במבוק או איפאה? באיזה רצפת דק תבחרו
השולחנות לסופרי סתם שכולם מדברים עליהם
סדינים יוקרתיים

באידיאל אנחנו מדמיינים את המרפסת שלנו כמקום מפלט נהדר שאליו נוכל לצאת עם רדת החשיכה כדי ללגום כוס של משקה חם ולהעביר את זמננו בנעימים. בפועל, ייתכנו כמה אלמנטים שונים אשר יפגמו במידה מסוימת בהנאה וביניהם בעלות הכנף הנפוצות בארץ ובעולם – היונים.

היונים, או יותר נכון זן הנקרא יונת הסלע, נחשבות לבעלי כסף שאינם נודדים, והעיר עם מבנים, תבליטים, גגות, פתחי אוורור ושלל מתקנים שונים, מהווה אזור מחייה נהדר עבורן. הן יודעות בדיוק היכן להסתתר מן השמש הלוהטת ומתי להימלט מן הגשמים העזים. כך באופן טבעי, המרפסת הופכת עד מהרה לאזור מחיה אידיאלי, כמובן שלא עבורנו.

יונים במרפסת – מפגע תברואתי

אנחנו בטוחים שהימצאות היונים במרפסת מעוררת בכם תרעומת לא קלה, ובמיוחד לנוכח העובדה שהן מטילות את צואתן ומביאות ללכלוך רב וזוהמה.

אך אם נשים לרגע בצד את הלכלוך הרב ואת אי-האסתטיקה, הרי שהימצאותה של לשלשת היונים במרפסת מובילה לבעיה נוספת ואף חמורה מאי הנוחות לעין. אט אט כשהיא נתונה לקרני השמש הלוהטות, צואת היונים תוססת ומתחילה לגדל פטריות זעירות הנישאות ברוח.

פטריות אלו יכולות למצוא את דרכן עד מהרה הישר אל דרכי הנשימה של יושבי הבית, ומשם להוביל לבעיות נשימתיות קשות ואלרגיות חמורות.

אמצעים להרחקת יונים ממרפסות

רשתות – האמצעי הראשון והיעיל לפתרון הבעיה הוא שימוש ברשתות נגד יונים אשר חוסמות את היונה פיזית מלחצות את המעקה ולהיכנס אל תוך שטח המרפסת.

רבים חוששים מפני הרשתות ורואים בהם כמפגע אסתטי. כיום במכוון, הגופים השונים המוסמכים ביצירת רשתות נגד יונים, אינם מכינים מוצרים שקופים לחלוטין, וזאת כדי למנוע את הפגיעה ביונה בעת מעופה. הרשתות הינן שקופות למחצה ויכולות להוות פשרה שתעניק לכם מרפסת נטולת יונים באופן מידי.

דוקרנים – אמצעי יעיל נוסף אך פחות הרמטי הוא דוקרנים המונחים על גבי מעקות הבטיחות. דוקרנים שכאלו אינם מיועדים לפגיעה פיזית ביונה או חס וחלילה להרגה, ומטרתם היא לגזול את השטח הנוח שעליו היונה יכולה לצעוד בבטחה. נטייתה הטבעית של היונה היא לחפש אחר משטח יציב, וברגע שהיא איננה מוצאת זאת, היא פשוט עוברת לאזור מחייה חדש.

חומר נגד יונים – אמצעי משוכלל יותר אך כזה שאיננו מחזיק לאורך זמן הוא הנחתו של חומר הדוחה את היונים בשל הריחות שהוא מדיף. מדובר בדרך יעילה להרחקתן של היונים, ועם זאת חשוב לדעת כי היא איננה כי היא איננה מספקת תוצאה לטווח רחוק.

כיצד נדע במה לבחור?

מציאת הפתרון האידיאלי להרחקתן של היונים מתחילה בהתייעצות עם איש מקצוע אשר יבחן את השטח המדובר, ויגלול מספר רעיונות ברי ביצוע ובטווחי מחיר משתנים. לעתים ניתן למצוא פתרונות יצירתיים אשר ירחיקו את היונים וישיבו לנו את השקט והשלווה.

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0