מהו התהליך של טיפול הלבנת שיניים?

מהו התהליך של טיפול הלבנת שיניים?

אנשים רבים חולמים על שיניים צחורות שתורמות למראה אסתטי יותר ומחזקות את הדימוי העצמי. לשיניים לבנות תפקיד משמעותי בהופעה החיצונית אך גם אפקט מהבחינה הב

בידה מומלץ – איך קונים בידה
כיצד להיפטר מאורחים לא רצויים?
השפעת קרני UV על העיניים וכיצד משקפי שמש יכולים להגן עליך

אנשים רבים חולמים על שיניים צחורות שתורמות למראה אסתטי יותר ומחזקות את הדימוי העצמי. לשיניים לבנות תפקיד משמעותי בהופעה החיצונית אך גם אפקט מהבחינה הבריאותית – שיניים אלה נוטות לסבול פחות מדלקות חניכיים. לא כולנו נולדנו עם שיניים לבנות אך גם אם השיניים היו כאלו הרי שעם השנים כתוצאה מתהליכי ההזדקנות, שתייה חמה, דלקות שיניים והשפעות נוספות הן מאבדות מהגוון הלבן ומצהיבות. כמו כן, נפילות ומכות בשן, חשיפה לכימיקלים, בעיות דנטאליות, נטילת תרופות מסוימות, סתימות אמלגם או כספית וגם גנטיקה קובעים את צבע השן או משנים אותו עם הזמן. כמובן שגם לאורח החיים יש השפעה על מראה השיניים – שתיית אלכוהול, עישון, אכילת מזונות מכתימים יכולים להשפיע על המראה.
הבשורות הטובות הן שניתן לבצע טיפולי הלבנות שיניים על מנת ליהנות ממראה אטרקטיבי ולחייך בגדול. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על התהליך של הלבנה.
מהי השיטה הנכונה עבורכם?

קיימות מגוון שיטות הלבנה במרפאה ובבית. שיטה אחת היא הלבנה באמצעות קרן לייזר. הלייזר עצמו אינו מבצע את ההלבנה אלא החומר המלבין והלייזר בעוצמתו פשוט מייצר הלבנה אפקטיבית במיוחד. הלבנה נוספת אפשרית באמצעות אור פלזמה לבן בה חלק מאנרגיית האור מפעיל את החומר המלבין. כמו כן, יש אפשרות לצפות את השיניים בציפוי חרס שפותרים גם את נושא ההלבנה וגם תורמים למבנה וצורת השן. רבים בוחרים גם בהלבנה בשימוש ביתי במסגרתה משתמשים בסד המורכב על השיניים, לרוב בשעות הלילה למשך מספר שבועות שמכיל חומר הלבנה בצורת ג'ל והוא זה שמבצע את ההלבנה.
כיום הלבנות אפקטיביות יותר מבעבר הודות לכך שההלבנה יכולה להלבין גם את החלק החיצוני של השן – אמייל וגם את החלק הפנימי של השן – דנטין. ההצלחה של ההלבנה תלויה במובנים רבים בריכוז הג'ל ועוצמתו, כשאין ספק לגבי כך שערכות הלבנת שיניים הנרכשות אצל רופא השיניים יעילות ומספקות תוצאות מהירות יותר היות והן מכילות מראש חומר הלבנה חזק יותר מהערכות הנרכשות ללא מרשם רופא. בנוסף, הפיקוח והמעקב וההנחיות של רופא השיניים בתהליך ההלבנה חשוב מאוד להצלחה.
היגיינה עושה הבדל גדול

יש לקחת בחשבון שגם האחריות של המטופל חשובה להצלחת התהליך. יש לדאוג לאחר ביצוע ההלבנה לניקוי של השיניים – צחצוח וחוט דנטאלי, ביקור אצל שיננית.

כמו כן, התוצאות של ההלבנה משתנות מאחד לאחד ותלויות פעמים רבות בגוון הטבעי של השן כשיש מי שהשיניים שלהן ייראו לבנות יותר משל אחרים.

חשוב לפנות למרפאה מנוסה ולהיוועץ בכל הנוגע לשיטת ההלבנה המומלצת ולבצע תיאום ציפיות בדבר הלבנת השיניים ולקבל הכוונה לשמירה על היגיינת השן תוך התייחסות לפיגמנט הטבעי של השן. יש לקחת בחשבון בתהליך שעלולות להיות תופעות של רגישות לחומרי הלבנה וגם במקרה זה, תמיד טוב שיש רופא להיוועץ עמו מה לעשות במידה ויש תגובה אלרגית לחומר ההלבנה הנבחר.

אגב, בהלבנות ביתיות ללא מרשם רופא לרוב ההלבנה היא רק של האמייל בעוד בהתערבות רופא ניתן להלבין גם את הדנטין וזו נקראת הלבנה פנימית לעומת הלבנה חיצונית שנעשית בבית ללא הכוונת רופא. משחות מלבינות נועדו יותר להלבנת אקספרס והן יכולות אולי להסיר כתמים של יין אבל לא מעבר לכך וגם התוצאה לרוב אינה ארוכת טווח כמו זו שאפשרית בביצוע הלבנה מקצועית.

הלבנת שיניים אינה תמידית ויש לחזור על התהליך כל פעם מחדש על מנת ליהנות משיניים מולבנות ויפות, אך היות והיום התהליך פשוט יחסית לביצוע והתוצאות מרשימות, רבים בוחרים להלבין כל פעם מחדש.

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0