הרחקת יונים בלי לפגוע ביונה

הרחקת יונים בלי לפגוע ביונה

היונים הן ציפורים נפוצות מאוד בנוף העירוני, אשר מהוות מטרד תברואתי ואסתטי חמור למדי. הבעיה נובעת מכך שהיונים מרבות להתיישב על גבי מעקות של מרפסות, לקנ

מצלמות נסתרות – המדריך לרכישה נכונה
זווית הצילום הייחודית שתשווק את העסק שלכם טוב יותר
אתרים מותאמים לכל מכשיר. איך עושים את זה נכון?

היונים הן ציפורים נפוצות מאוד בנוף העירוני, אשר מהוות מטרד תברואתי ואסתטי חמור למדי. הבעיה נובעת מכך שהיונים מרבות להתיישב על גבי מעקות של מרפסות, לקנן בתור חרכים בקיר או מרזבים ולרוב הן אינן לבד. מאחר ואלו ציפורים שחיות בקבוצות גדולות. ברגע שהן מוצאות סביבה נוחה למחיה, הן הופכות את המקום לביתן וחוזרות אליו באופן קבוע. היונים נושאות מגוון מחלות מסוכנות מאוד לבני־ אדם כמו סלמונלה ודלקת המוח, ומזיקים כמו קרציות ופרעושים המסכנים גם אתכם יושבי הבית וגם את חיות המחמד שלכם. בנוסף, לשלשת היונים מעבר להיותה מפגע חזותי,  מכילה גם חומצות מחומרים המורכבים ממתכת שנמצאת במעקות של מרפסות, מתלי כביסה ומרזבים.

 

כמובן שנרצה להרחיק את היונים מביתנו, כדי למנוע את כל המפגעים שהן מביאות איתן. הדרכים המסורתיות יותר להרחיק את היונים כמו: רשתות, דוקרנים או רעלים מסכנות גם את בני הבית, הן לא הומניות כלפי היונים ואינן אסתטיות למראה. בנוסף, פעמים רבות היונים מצליחות למצוא את דרכן בין הרשתות והדוקרנים, ומטילות ביצים במקום בין כה וכה על אף שהדבר מסכן אותן. כיום, ישנם פתרונות הומניים להדברת יונים שאינן פוגעות במארג הסביבתי ובאיכות החיים של אף אחד מהצדדים, כך שתוכלו להיות שקטים ולהמשיך לחיות בסביבה נקייה.

 

הפתרון המיטבי ביותר לשמור על איכות הסביבה ועדיין לפתור את הבעיה הוא הרחקת יונים אלקטרונית.

 

איך נרחיק את היונים באמצעים אלקטרוניים?

 

מערכת הרחקת יונים אלקטרונית פותחה בשיתוף עם זואולוגים, כדי לפענח את הדרכים הטבעיות ביותר להרחיק את היונים. המערכות המופעלות באמצעות אנרגיה סולארית, כך שהמערכות גם חסכוניות בחשמל וירוקות עוד יותר. המכשור עצמו עומד בתקנים הגבוהים ביותר והוא עמיד במיוחד לתנאי הסביבה המשתנים.

 

האמצעי הטוב ביותר העומד לרשותנו הם פסי דריכה חשמליים. את הפסים מתקינים אנשי מקצוע מוסמכים על המשטח הרצוי. כאשר היונים נוחתות על גבי הפסים החשמליים הן מקבלות פולס של זרם חשמלי בעוצמה נמוכה, אשר גורמת לתחושה לא נעימה ברגליהן של היונים, אך מבלי להסב להן שום נזק או פציעה. פסי הדריכה שקופים כך שאינם נראים לעין, ואינם פוגמים באסתטיקה של הבית.

הרחקת היונה באופן הזה אינה מאפשרת הסתגלות לאמצעי ההדברה וחזרה למקום, מאחר והמערכת משנה את קצב הפולסים החשמליים, שיוצאים מפסי אלומיניום במערכת לפי שעות ותנאי מזג אוויר כמו לחות וטמפרטורה. היונים מחפשות סביבה יציבה לחזור אליה באופן קבוע, וברגע שהן מבינות שהמקום שבו מותקנים הפסים החשמליים, יוצר סביבה עוינת הן לא תחזורנה אליו יותר.

 

אם תעדיפו להתקין בעצמכם את מערכות הרחקת היונים האלקטרוניות, ישנן גם חבילות להרכבה והתקנה עצמית, הכוללות את כל המרכיבים של המערכת ומדריך הרכבה מפורט. מחירי המוצרים נעים בין טווח מחירים רחב בהתאם לאורך הפס החשמלי, סוג ההתקנה (עצמית או באמצעות מתקין מקצועי) וסוג הרכזת החשמלית שממנה יוצא הזרם החשמלי לפסים האלקטרוניים.

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0